SEO consultancy - SEO consultant

Met de SEO consultancy formule van Digital Spark gaan we samen aan de slag om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines als Google. Wil jij met je website hoger scoren in Google en je concurrenten voorbijsteken? Digital Spark helpt je hier graag bij!


SEO consultancy

Onze SEO consultancy service zorgt ervoor dat jouw website op alle vlakken geoptimaliseerd wordt voor zoekmachines als Google. Samen gaan we onder andere aan de slag met:

  1. Keyword research: Op welke keywords (of zoekopdrachten) wil je dat potentiële klanten je vinden? Wellicht zijn er keywords waar je nog niet aan gedacht had en/of keywords die concurrenten gebruiken. 
  2. User experience: Samen overlopen we je website uit het perspectief van bezoekers: werkt alles naar behoren; zijn er duidelijke call-to-actions; werkt de site goed op alle formaten (is de site responsive?); geeft Google Search Console eventuele waarschuwingen, etc.
  3. Backlinks: Backlinks zijn links van één website naar een andere. Dit proces zorgt ervoor dat een site die linkt naar jouw site, SEO-waarde doorgeeft. Websites met backlinks van hoge waarde zullen meestal beter scoren. Onder andere aan de hand van je concurrenten kunnen we bekijken welke backlink opportuniteiten er voor jouw website zijn. 
  4. Lokale optimalisatie: Vooral voor lokale bedrijven is het cruciaal om hoog in de lokale zoekopdrachten gevonden te worden, samen overlopen we je Google Business Profile (het vroegere Google My Business).

SEO consultancy


SEO consultancy - werkwijze

De SEO consultancy formule van Digital Spark werkt als volgt:

  1. Na een vrijblijvende kennismaking / infosessie over de telefoon overlopen we samen de doelstellingen die nodig zijn om jouw website hoger te krijgen in Google.
  2. Vervolgens spreken een datum / vaste dagen af om samen aan je site te werken door middel van screen-sharing.
  3. We geven prioriteit aan de zaken die de snelste resultaten kunnen opleveren.
  4. Om tijd te besparen kan je website-aanpassingen/veranderingen buiten de consultatie doen.
  5. Zijn er sommige zaken te technisch om zelf te doen, nemen we dit graag van je over.
  6. Resultaten kunnen aan de hand van (maandelijkse) rapportages worden waargenomen.


SEO vs adverteren

'Is het niet makkelijker om gewoon te adverteren?'

Op organische wijze hoog scoren in Google zou de eerste doelstelling van een online bedrijf moeten zijn. Met organisch bedoelen we 'op een natuurlijke manier', dus zonder te adverteren (lees: betalen) om op een kunstmatige manier hoger in de zoekresultaten te komen.

Er wordt steeds meer geklikt op de eerste organische resultaten in Google en de (betaalde) advertenties worden meer en meer overgeslagen. De meeste mensen beseffen dat de organische resultaten op de eerste pagina waarschijnlijk meer relevant zijn aan hun behoeften dan de advertenties.


...Dus nooit (betaald) adverteren?


Adverteren kan zeker lucratief zijn... als je er het budget voor hebt én de kennis. Het kan juist een hele goede strategie zijn om zowel actief aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) te doen en tegelijkertijd te adverteren. Al zou SEO prioriteit moeten krijgen over betaald adverteren als langetermijnstrategie.


Interesse in een langetermijnstrategie om jouw website blijvend hoger in Google te krijgen? Stuur een mail of plan een telefonische afspraak in via de kalender.


FAQ

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Stuur een mailtje naar [email protected]!