SEO consultancy / SEO consultant

Met de SEO consultancy formule van Digital Spark gaan we samen aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Klaar om met je website hoger te scoren in Google en je concurrenten voorbij te steken?

SEO consultancy



Meer potentiële klanten dankzij SEO

SEO kan je verdelen in vier categorieën. Het verbeteren van deze categorieën zorgt niet alleen voor een betere user experience (wat kan leiden tot meer verkopen), maar ook tot een hogere waardering van Google (wat kan leiden tot hogere posities van je keywords).

⚠️ Hogere posities op zoektermen (keywords) die voor jouw bedrijf belangrijk zijn, leiden tot meer bezoekers. En hoe meer bezoekers, hoe meer potentiële klanten!

De vier pijlers van SEO:


  1. 1
    ON-SITE SEO: helpt onder andere zoekmachines te begrijpen waar je website over gaat en dus op welke trefwoorden het zou moeten scoren.
  2. 2
    TECHNISCHE SEO: zorgt er onder andere voor dat Google je website en (nieuwe) pagina's goed kan vinden. Ook kan het voor een betere user-experience zorgen.
  3. 3
    OFF-SITE SEO: verbetert de bekendheid, relevantie & betrouwbaarheid van je website, dit vooral door backlinks.
  4. 4
    LOKALE SEO: zorgt ervoor dat winkels/bedrijven in lokale zoekresultaten weergegeven worden.

SEO consultant


SEO consultancy: werkwijze

  1. 1
    Voor de infosessie overloop ik je website en voer ik een SEO audit uit. Op die manier heb ik al een duidelijk beeld over eventuele verbeterpunten.
  2. 2
    Na onze telefonische kennismaking overlopen we samen de SEO audit en vervolgens de doelstellingen die nodig zijn om je website hoger te krijgen in Google.
  3. 3
    Vervolgens spreken we een datum / vaste dagen af om samen aan je site te werken door middel van screen-sharing.
  4. 4
    We geven prioriteit aan de zaken die de snelste resultaten kunnen opleveren.
  5. 5
    Om tijd (en geld) te besparen kan je website-aanpassingen / veranderingen buiten de consultatie doen.
  6. 6
    Zijn er sommige zaken te technisch om zelf te doen, nemen we dit graag van je over.
  7. 7
    Resultaten kunnen aan de hand van (maandelijkse) rapportages worden waargenomen.

SEO vs adverteren

'Is het niet makkelijker om gewoon te adverteren?'

Op organische wijze hoog scoren in Google zou de eerste doelstelling van een online bedrijf moeten zijn. Met organisch bedoelen we 'op een natuurlijke manier', dus zonder te adverteren (lees: betalen) om op een kunstmatige manier hoger in de zoekresultaten te komen.

Er wordt steeds meer geklikt op de eerste organische resultaten in Google en de (betaalde) advertenties worden meer en meer overgeslagen. De meeste mensen beseffen dat de organische resultaten op de eerste pagina waarschijnlijk meer relevant zijn aan hun behoeften dan de advertenties.


...Dus nooit (betaald) adverteren?


Adverteren kan zeker lucratief zijn... als je er het budget voor hebt én de kennis. Het kan juist een hele goede strategie zijn om zowel actief aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) te doen en tegelijkertijd te adverteren. Al zou SEO prioriteit moeten krijgen over betaald adverteren als langetermijnstrategie.


Interesse in een langetermijnstrategie om jouw website blijvend hoger in Google te krijgen? Stuur een mail of plan een telefonische afspraak in via de kalender.


FAQ

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Stuur een mailtje naar [email protected]!