Met de SEO consultancy formule van Digital Spark gaan we samen aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Klaar om met je website hoger te scoren in Google en je concurrenten voorbij te steken?
SEO kan je verdelen in vier categorieën. Het verbeteren van deze categorieën zorgt niet alleen voor een betere user experience (wat kan leiden tot meer verkopen), maar ook tot een hogere waardering van Google (wat kan leiden tot hogere posities van je keywords).
⚠️ Hogere posities op zoektermen (keywords) die voor jouw bedrijf belangrijk zijn, leiden tot meer bezoekers. En hoe meer bezoekers, hoe meer potentiële klanten!
'Is het niet makkelijker om gewoon te adverteren?'
Op organische wijze hoog scoren in Google zou de eerste doelstelling van een online bedrijf moeten zijn. Met organisch bedoelen we 'op een natuurlijke manier', dus zonder te adverteren (lees: betalen) om op een kunstmatige manier hoger in de zoekresultaten te komen.
Er wordt steeds meer geklikt op de eerste organische resultaten in Google en de (betaalde) advertenties worden meer en meer overgeslagen. De meeste mensen beseffen dat de organische resultaten op de eerste pagina waarschijnlijk meer relevant zijn aan hun behoeften dan de advertenties.
Adverteren kan zeker lucratief zijn... als je er het budget voor hebt én de kennis. Het kan juist een hele goede strategie zijn om zowel actief aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) te doen en tegelijkertijd te adverteren. Al zou SEO prioriteit moeten krijgen over betaald adverteren als langetermijnstrategie.
Interesse in een langetermijnstrategie om jouw website blijvend hoger in Google te krijgen? Stuur een mail of plan een telefonische afspraak in via de kalender.